Oppiaineen sisällön eriyttäminen

    • Eriyttäminen
      • Oppilas opiskelee kaikkien tavoitteiden mukaan, mutta joitakin asioita voidaan helpottaa tai yksinkertaistaa, tai antaa oppilaalle haastavampia tehtäviä
      • Arviointi normaalien opetussuunnitelman tavoitteiden mukaan
    • Karsiminen
      • Oppilas opiskelee normaalin opetussuunnitelman mukaisesti, mutta joitakin yksittäisiä asioita voidaan karsia pois tilapäisesti
      • Arvioinnissa oppilaan osaamista arvioidaan opetussuunnitelmassa määriteltyjen tavoitteiden suhteen
    • Painoalueet
      • Keskitytään oppiaineen keskeisiin sisältöihin suunnitelmallisesti
      • Arvioinnissa oppilaan osaamista arvioidaan opetussuunnitelmassa määriteltyjen tavoitteiden suhteen
    • Yksilöllistäminen
      • Oppilaalle laaditaan oma henkilökohtainen opetuksen järjestämistä koskeva suunnitelma (HOJKS)
      • Arviointi määritellään HOJKSissa